Jan in ’n notendop.

Kennismaken met een oude rot in het vak? Wel, je bent goed bezig. Mijn naam is Jan Algoed. Al sinds 1984 is marketing-communicatie m’n beroep. Sinds 1994 uitsluitend digitaal. En ik doe het allemaal nog altijd even graag.

Om de skills die ik in m’n vak verworven heb te tellen, heb ik ondertussen ook de vingers van m’n tweede hand nodig. Als Germanist ben ik de reclame schrijvend ingerold. En al is copywriter iets wat je altijd wel een beetje blijft, dit is wat de voorbije jaren allemaal op m’n visitekaartjes heeft gestaan: art director, creatief directeur, digitaal strateeg, head of digital, creative, chief farmer (jawel), chief of digital stuff, content-strateeg. Daarnaast ben ik ook praktijk-assistent marketing-communicatie aan Ugent.

Als er al een rooskleurige toekomst bestaat voor marketing-communicatie, dan is die weggelegd voor inbound marketing.

Jaren geleden al heb ik een fikse wending genomen waarbij ik traditionele marketing (het soort waar je niet om gevraagd hebt) achter mij heb gelaten. Wat ik vandaag doe, hoort thuis onder de noemer ‘inbound marketing’: content-strategie, content-copywriting en content-distributie.

Is geld verdienen voor je bedrijf niet de enige drijfveer? Hou je ook rekening met wat onze planeet aankan? Dan zitten we op één lijn. Het perfecte uitgangspunt om samen je content-marketing aan te pakken en een positieve impact te creëren.

Ben je op zoek naar iemand die flexibel kan antwoorden op elke content challenge? Wel: try me. En voor elke specifieke oplossing, weet ik altijd wel de juiste expert te vinden.

Voor welke merken heb ik onder meer gewerkt?

  • Volvo
  • Mercedes
  • Carlsberg
  • Proximus
  • Telenet
  • Orange
  • Base
  • Niko
  • Miele
  • Het Nieuwsblad
  • De Tijd
  • Van Roey Vastgoed
  • Cornet
  • Vandemoortele
  • Luminus
  • Carglass
  • KBC
  • Sony Mobile
  • Zalando
  • Artsen Zonder Grenzen
  • …